Forum www.motolomza.fora.pl Strona Główna

 Wężykowanie, chattering, shimmy i inne niespodzianki

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Tomek
Administrator



Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Pią 14:45, 06 Sie 2010    Temat postu: Wężykowanie, chattering, shimmy i inne niespodzianki

Na szczęście minęła już epoka motocykli merdających wahaczem jak pies ogonem i podwozi gnących się jak topola na wietrze. Jednak niektóre nowoczesne maszyny cierpią na trudne do wyjaśnienia i jeszcze trudniejsze do usunięcia słabości podwozia. Warto tym tajemniczym zjawiskom przyjrzeć się bliżej, tym bardziej że gra idzie tu o bezpieczeństwo.
Więcej pod linkiem: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marbax




Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Pią 22:45, 06 Sie 2010    Temat postu:

Co do shimmy, to zaliczyłem taką przygodę jak na razie raz, w zeszły weekend. Generalnie dużo zależy od motocykla, jedne mają do tego tendencję inne nie. Mój t-cat w powszechnej opinii nie ma do tego tendencji i nie potrzebuje amortyzatora skrętu. A jednak w pewnych warunkach może zatrzepotać kierownicą. Mi przydarzyło się to na trasie, gdy po wyprzedzaniu wracałem na swój pas, przecinając niewielkie kolejny, jakie są między Kolanem, a Kisielnicą. Oczywiście pełny ogień, dwójka do końca i jak przebiłem na trójkę, gaz w opór i na prawo. Jak zaczęło telepać, to zwątpiłem, jednak ujęcie gazu uspokoiło sytuację. Dwójka kończy się grubo powyżej przepisowej prędkości na trasie, więc ewentualna gleba dobrze by się nie skończyła. W każdym razie nie mam ochoty na powtórkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mitel-ETD
Moderator



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża SND

PostWysłany: Nie 0:08, 08 Sie 2010    Temat postu:

Marbax tak miałeś? Very Happy http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marbax




Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 0:21, 08 Sie 2010    Temat postu:

Myślę że boku wyglądało to o wiele spokojniej, ale z mojej perspektywy, to coś w tym stylu Twisted Evil
Raczej coś jak tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=_b6uK2YcOUU&feature=related


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marbax dnia Nie 0:23, 08 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wowo




Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 18:02, 15 Sie 2010    Temat postu:

Na shime są sposoby, a najprostszym i najlepszym jest dobry amor skrętu Smile
W tamtym roku miałem high side. Coś w tym stylu, tylko prędkość znacznie grubsza....
http://www.youtube.com/watch?v=GD5XK3gDaLE


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wowo dnia Nie 18:03, 15 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mejson




Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kolno

PostWysłany: Sob 17:47, 21 Sie 2010    Temat postu:

wowo napisał:
Na shime są sposoby, a najprostszym i najlepszym jest dobry amor skrętu Smile
W tamtym roku miałem high side. Coś w tym stylu, tylko prędkość znacznie grubsza....
http://www.youtube.com/watch?v=GD5XK3gDaLE



efekt końcowy też był taki jak na filmiku? Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wowo




Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 19:56, 21 Sie 2010    Temat postu:

lub gorszy.... Ja tam nic nie pamiętam Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Perwi




Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 22:09, 05 Wrz 2010    Temat postu:

WOWO na tym filmiku który wkleiłeś, gościowi uciekło tylne koło, duże przełożenie, zbyt mocno odkręcona maneta na winklu albo zbyt niski wrzucony bieg w trakcie pokonywania zakrętu, tak czy siak uciekło tylne koło co raczej nie bylo efektem shimmy, oby nikt nie miał takiej "przyjemności" doświadczyć czegoś podobnego...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jezykk




Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŁOMŻA

PostWysłany: Czw 19:12, 09 Wrz 2010    Temat postu:

powodem shimmy mogą też być wyrobione łożyska w główce ramy, niewyważone koło itp.
ja u siebie zmieniłem łożyska z kulkowych na stożki i sprzęcik śmiga prościutko i bez zawirowań


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Perwi




Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Pią 7:45, 10 Wrz 2010    Temat postu:

warto dodać że łożyska w główce ramy zmienione na stożkowe to wymiana praktycznie na wieki, koszt nie jest zabójczy a efekt niekiedy może być wyraźnie odczuwalny. warto np raz w sezonie zerknąć na łożyska w kołach, kiedyś musiałem wymieniać łożysko w tylnym kole w Krakowie na chodniku z pełnym załadunkiem na motocyklu- dobrze że mam centralną- więc profilaktycznie warto zajrzeć do łożysk i ew je nasmarować by żyły dłużej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wowo




Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Pią 10:12, 29 Paź 2010    Temat postu:

Przecie pisałem, że miałem highsajda a nie szime Smile

Uciekło tylne koło, bo puściła opona i za moment złapała przyczepność.
Zerwała przyczepność bo:
- zbyt mocne do hamowanie w zakręcie, gdy mam największe złożenie - w tym przpadku najprawdopodobniejsze, gdyż koles nie byl jeszcze na wyjściu
- popłynęła opona przy wyjściu z zakrętu i po odwinieciu zerwała przyczepności - nie dotyczy powyższej sytuacji Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.motolomza.fora.pl Strona Główna -> Szkoła jazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin